
Kurkistus asiakkaan puolelle houkutteli
Milla Ruotsi työskenteli aikaisemmin järjestelmätoimittajan leivissä suuressa organisaatiossa Tiedolla, mutta kiinnostus kurkistaa asiakkaan puolelle pöytää ja pienemmän työnantajayrityksen toimintaan sai Millan siirtymään Kumuran tiimiin nelisen vuotta sitten.
”Halusin kehittää itseäni nimenomaan projektijohtamisen ammattilaisena ja Kumura tarjoaa siihen erinomaiset ja monipuoliset mahdollisuudet eri toimialoilla. Olin ennenkin työskennellyt sote-projekteissa, jotka näen todella kiinnostavina kaikessa haastavuudessaan. Sote-projektit ovat monesti kriittisiä ja hyvinkin laajoja. Siksi on ollut hienoa jatkaa sote-maailmassa tällä kertaa asiakkaan edustajana.”
Aina oppii jotain uutta ja silti saa keskittyä projektijohtamiseen
Kumuralla Milla kertoo oppineensa koko ajan jotain uutta. ”On ollut hienoa, kun on voinut keskittyä juuri siihen projektijohtamiseen ja toisaalta päässyt näkemään erilaisia ympäristöjä ja toimintamalleja hyvin monipuolisesti. Uusiin ympyröihin hyppääminen on aina jännittävää ja opettaa joka kerta jotain uutta. Vastaavasti olen kyennyt auttamaan myös asiakkaita omaksumaan ehkä toisenlaisia näkökulmia omaan tekemiseen.”
Ihmiset ovat tärkeitä
Ihmiset ovat Millalle tärkeitä. Sekä omat kollegat Kumuralla että asiakkaan ja toimittajan edustajat, joiden kanssa töitä projekteissa tehdään päivittäin. ”Haluan voida olla avuksi projektitiimille ja mahdollistaa heidän onnistumisensa ja tekemisen meiningin projektissa. Se motivoi itseänikin”.
”Haluan voida olla avuksi projektitiimille ja mahdollistaa heidän onnistumisensa ja tekemisen meiningin projektissa. Se motivoi itseänikin.”
Vaikka kumuralaiset tekevätkin töitä kukin omissa projekteissaan, on Kumura kaikkia yhdistävä tekijä. ”On ollut huojentavaa, kun ympärillä on monta ihmistä, jotka työskentelevät samankaltaisissa rooleissa projektijohtotehtävissä. Haastavissa tilanteissa vertaistukea on tarjolla lähellä ja on mukavaa, kun kollegat jakavat innostuksen projektijohtamisen haasteisiin ja hienouksiin”.
Luottamus on ykkösjuttu
Kumuralla Millan pitää yrityksen arvot, jossa korostuvat ihmisläheisyys ja merkityksellisyys. ”Meillä on aito luottamuksen ilmapiiri, jossa ammattitaitoomme luotetaan ja ihmisistä välitetään, sekä työntekijöistä että asiakkaista. Apua ja tukea voi pyytää suoraan keneltä tahansa. Sparrailemmekin kollegojen kanssa paljon eri aiheista enkä koskaan koe jääneeni minkään ongelman kanssa yksin. Porukan fiiliksiä kysellään säännöllisesti ja muulloinkin kuin ongelmatilanteissa. Se on itselleni tärkeää.”
Henkilöstöedut viestivät välittämisestä
Milla arvostaa myös Kumuran henkilöstöetuja, jotka vahvistavat välittämisen tunnetta. ”Ne ovat arjessa oikeasti isoja asioita. Kattavasta työterveyshuollosta ja ergonomiasta on huolehdittu ja tarjolla on virkistys- ja lounasedut. Myös nämä antavat viestin, että työnantaja oikeasti haluaa, että meillä on kaikki hyvin.”
Kuka?
Konsultoiva projektipäällikkö Milla Ruotsi. Huoltojoukoissa ja joukkueenjohtajan tehtävissä viihtyvä kahden aktiivisesti harrastavan teini-ikäisen lapsen äiti. Millan voi tavata myös suunnittelemassa seuraavaa laskettelureissua jo monena vuonna tutuksi tulleille Alpeille.
Taustaa
Minulla on yli 20 vuoden kokemus erilaisista ICT-projekteista eri toimialoilta sekä tuotekehityksen että järjestelmäkäyttöönottojen puolelta. Tuttuja ovat sekä ketterän kehityksen että vesiputousmallin mukaiset menetelmät ja näiden yhdistelmät.
Mihin pyrin?
Pyrin luomaan hyvän yhteistyön ilmapiirin ja sitä kautta mahdollistamaan asiakkaan ja projektitiimin onnistumisen projekteissa.
Haluatko Millan ja muiden kumuralaisten työkaveriksi?
Asiakkaan puolella työskentelyn kiinnostaessa tutustu meihin paremmin Meille töihin -sivulla!
Kuulumisia
Olisiko sinunkin aika katsoa Peiliin ja opiskella ihmisten johtamista?
"Odotan jo innolla, että pääsen soveltamaan käytäntöön saamiani vinkkejä eri tyylejä edustavien ihmisten kohtaamiseen", Ilona kertoo vuorovaikutusvalmennuksesta saamastaan annista. Lue lisää, miten vuorovaikutustaitojen opiskelu parantaa projektien onnistumista ja tuloksia!

Kumuralle jälleen Platina-tason Suomen Vahvimmat -sertifikaatti
Kumuralle on myönnetty Suomen Vahvimmat Platina -sertifikaatti. Suomen Asiakastiedon Rating Alfa -luottoluokitukseen perustava sertifikaatti kertoo, että yhteistyö kanssamme on kestävällä pohjalla.

ICT-projektinjohtopalvelun kokemuskyselyt parantavat asiakkaiden projektien onnistumista
Asiakkaiden projektien kokemuksien kysyminen palvelee sekä asiakasta, hänen tulevia projektejaan että kumuralaisten asiantuntijoiden kehittymistä. Lue, miten mittaamme ICT-projektinjohtopalvelumme asiakaskokemusta!
