Mika Punta

Olen viihtynyt Kumuralla ja Jyväskylässä erinomaisesti

Mika Punta on projektijohtamisen konkari, jolla on mittavaa kokemusta suurten hankkeiden menestyksekkäästä läpiviennistä. Kumuralla Mika on aloittanut vastikään uudessa roolissaan, jossa hänen päävastuullaan on Kumuran oma palvelukehitys. Rooli nähtiin tarpeelliseksi, sillä kumuralaisten asiantuntijoiden kysyntä kasvaa jatkuvasti ja halusimme varmistaa parhaat mahdolliset onnistumisen edellytykset ja laadukkaat projektien läpiviennit jatkossakin.

Alusta lähtien kiinnostaviin asiakasprojekteihin

Kumura-uransa Mika aloitti vuonna 2015 pitkän Nokia uran jälkeen Samlinkin rahoitus- ja energia-alojen projektien kautta. “Hain työpaikkaa Jyväskylän suunnalta, kun Nokian jälkeen päätimme vaimoni kanssa suunnata työnhaut Tampereelta Jyväskylän suuntaan. Vaimo on Keski-Suomesta kotoisin ja muutoinkin tämä tuntui houkuttelevalta paikkakunnalta. Olin saanut vuosien aikana tutustua Jyväskylään lukuisten vierailuiden yhteydessä, jolloin useinkin vierailin Mattilanniemessä Nokian tiloissa.”

Jyväskylässä ja Kumuralla Mika kertoo viihtyneensä erinomaisesti. ”Pääsin heti alusta lähtien mukaan todella mielenkiintoisiin asiakasprojekteihin DNA:lle. Siellä minua pidetäänkin jo ihan DNA:laisena ja jokaiseen seuraavaan projektiin on pyydetty aina edellisen päättyessä”.

”Asiakastyössä meillä korostuu luottamus.”

”Hienointa onkin johtaa projekteja maaliin hyvässä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Asiakastyössä meillä mielestäni korostuu luottamus, jonka kautta voimme löytää parhaat reitit parhaaseen lopputulokseen pääsemiseksi. Opitaan siis koko ajan toisiltamme ja ollaan puolin ja toisin valmiita kuuntelemaan toisiamme ja tarvittaessa haastamaan toistemme näkemyksiä.”

Monipuoliset mahdollisuudet kiinnostavat

Mika kertoo Kumuran kiinnostavaksi työpaikaksi myös siksi, että Kumuralla asiakaskunta on yleisesti ottaen varsin monipuolista ja toimintaa on monilla eri liiketoiminta-alueilla ja monenlaisissa projekteissa. ”Ostaessaan palveluita meiltä asiakkaamme tietävät saavansa laaja-alaista osaamista ja ovat myös itsekin sitoutuneet omalta osaltansa tukemaan projektien onnistumisessa. Ja ne onnistuneet projektit sitten vastavuoroisesti mahdollistavat hyvät onnistumisen edellytykset jatkossakin, joten positiivinen kierre jatkuu yhteistyön myötä.”

Kumuralaista ei jätetä

Jotta onnistuneeseen lopputulokseen varmasti päästään, Kumuralla siihen tarjotaan aina apuja. ”Työkaverilta on luontevaa kysyä neuvoa ja sparrausta haastavissa projektitilanteissa ja sitä myös innolla tarjotaan. Kaveria eikä myöskään projektia siis jätetä pulaan missään vaiheessa.”

”Lisäksi olemme koonneet käytäntöjämme ja oppejamme yhteiseen projektien pelikirjaan, joka tarjoaa hyvän pohjan esimerkiksi uudelle työntekijälle tutustua meidän tapaamme toimia ja spontaanien kahdenvälisten sparrailujen lisäksi kokoonnumme kuukausittain koko jengi koolle jonkin tietyn teeman äärelle sparrailemaan ja vaihtamaan kokemuksia, josta saa aina myös kiinnostavia näkökulmia siihen omaan työhön.”

”Meillä työntekijöitä arvostetaan ja kunnioitetaan.”

”Kumuralla on viestitty paljon nyt ihmisistä ja projekteista välittämisestä ja se kyllä tosiaan näkyy myös arjen tekemisessä. Meillä työntekijöitä arvostetaan ja kunnioitetaan juuri sellaisina kuin olemme”, Mika päättää.


Kuka?

Mika Punta, Kumuran palveluista ja asiakaskokemuksesta vastaava.

Vaajakoskella asuvaan perheeseen kuuluu vaimo sekä kaksi lasta. Vapaa-aika kuluu pääosin perheen kanssa puuhaillessa, mutta myös golf-, sähly-  ja tenniskentillä.

Taustaa

Olen yli 20 vuoden ICT-taustalla varustettu ammattilainen, ja minulla on laaja kokemus suurten hankkeiden menestyksekkäästä läpiviennistä sekä projektien ja tuotekehityksen toimintamallien tehokkaasta kehittämisestä telekommuninkaation, energian, soten sekä rahoituksen ja talouden liiketoiminta-alueilla.

Projektit hoidan aina asiakaslähtöisesti soveltaen usein ketteriä menetelmiä. Projektityöskentelyn yhteydessä pyrin aina myös kehittämään toimintatapoja, joilla entisestään tehostetaan projektitoimintaa.

Mihin pyrin työssäni

Tässä uudessa roolissani pyrin varmistamaan, että Kumuran palvelut jatkossakin vastaavat asiakkaiden tarpeisiin ja ne toteutetaan hyvän asiakaskokemuksen kera.

Kuulumisia

Kokemuksia tekoälystä projektipäällikön työkaluna

Millaisia käyttötapoja projektipäällikkömme Päivi on löytänyt tekoälylle projektityössä? Missä tekoäly on erityinen valttikortti? Lue Päivin ajatukset tästä kirjoituksesta.

Lue lisää

Helpotusta muutoskylläisyyteen muutosportfolion johtamisella

Milloin muutosta on liikaa? Silloin, kun ämpäri valuu yli. Muutosjohtamistakin valmentaja ja siinä konsultoiva Virpi Elers kertoo, kuinka muutosportfolio parantaa muutoksessa onnistumista muutoskylläisyyttä ehkäisemällä.

Lue lisää