Brändiuudistus tukee Kumuran kasvua

Kun kesällä 2020 Kumura, Digioiva ja Pasaati yhdistyivät, päädyttiin pitkällisen harkinnan jälkeen jatkamaan Kumuran nimellä ja brändillä. Samalla tiedostettiin, että varsinaisen brändiuudistuksen aika olisi myöhemmin.

Brändiä ryhdyttiin miettimään toden teolla joulukuussa 2020. Mitä kaikkea oikeastaan tarkoitammekaan, kun puhumme brändistä. Mitä Kumura-brändi merkitsee työntekijöille, entä mitä se merkitsee asiakkaille, tai yhteistyökumppaneille. 

Uudistus käynnistyi visuaalisesta ilmeestä

Tai niin tietenkin kuvittelimme sen alkavan, sillä brändi-ilme on kuitenkin se mikä ensimmäisenä näkyy asiakkaille ja muille sidosryhmille. Mutta mitä visuaalinen ilme on ilman sydäntä ja tarinaa? Pääsimme tekemään paljonkin itsetutkiskelua, jonka ansiosta pystyimme kiteyttämään sen mitä asioita haluamme Kumuran brändin kuvastavan: välittäminen, ihmisläheisyys, merkityksellisyys, vihreä, eteneminen, ammattitaito, näkemyksellisyys, luotettava, vakaa, avoin, ystävällinen ja lämmin. Nämä ajatukset nousivat koko henkilöstöltämme, ja niiden varaan oli ilahduttavaa ryhtyä miettimään visuaalista ilmentymää. Tässä työssä meitä auttoi kasvumarkkinointitoimisto Aava & Bang.

Kumura 3.0

Brändityö on osa isompaa kokonaisuutta. Sisäisesti kutsumme tätä uudistumisprosessia nimellä Kumura 3.0. Viime vuonna yhdistymisemme myötä siirryimme vaiheeseen Kumura 2.0, josta tulikin lyhyt välivaihe. Nyt meille on kirkastunut, mitä edustamme ja miten haluamme toimia.

Olemme panostaneet ja panostamme jatkossakin toden teolla sisäiseen kehitykseen ja Kumuran toimintamalleihin, jotta pystymme yhdessä varmistamaan sekä asiakkaillemme että koko henkilöstöllemme parhaan mahdollisen kokemuksen. Olemme laatineet pelikirjoja myynnille, markkinoinnille, henkilöstölle ja asiakasprojekteillemme. Näitä yhdistävät meille kumuralaisille tärkeät asiat, kuten merkityksellisyys ja ihmisläheisyys. Lisäksi sisäistä sparrailun kulttuuria on vahvistettu entisestään ja ennen kaikkea panostettu kasvuun. Tästä kaikesta viestimme yhdenmukaisesti uuden brändi-ilmeemme tuella.

Kumura.fi uudistus

Toki uusi brändi vaatii myös uudet verkkosivut. Tässä työssä meitä on auttanut MEOM. Verkkosivuilla meille on tärkeää helppo ylläpidettävyys, sillä tarkoituksemme on jatkossa julkaista säännöllisesti ajatuksiamme projektimaailmasta blogien muodossa, tarjota sidosryhmillemme mahdollisuuksia vahvistaa ammattitaitoaan mm. oppaiden muodossa, sekä kertoa asiakkaidemme kanssa yhteisistä kokemuksista asiakastarinoiden muodossa. Näiden lisäksi olemme panostaneet mm. käyttäjäkokemukseen, löytyvyyteen sekä liidiprosessiin. Tämän blogin julkaisuhetkellä sivut ovat vielä MVP vaiheessa, joten uutta sisältöä on tulossa piakkoin.

”Tähtäämme hallittuun kasvuun, jolle olemme luoneet nyt hyvät perusteet.”

Kehitys jatkuu

Sekä brändin että koko yrityksen kehitystyö jatkuu, eikä toivon mukaan lopu koskaan. Digitaalinen transformaatio yhteiskunnassa ja erilaisissa organisaatioissa vain kiihtyy, ja olemme vahvasti mukana tässä transformaatiossa yhdessä lukuisien asiakkaidemme kanssa. Tähtäämme hallittuun kasvuun, jolle olemme luoneet nyt hyvät perusteet. Näiden perustuksien varaan on hyvä rakentaa kasvua.

Hale Okkonen

Hale Okkonen
Kumura

Hale on lähes kahdenkymmenen vuoden kokemuksella varustettu markkinoinnin moniottelija joka saa kicksejä datasta ja voimaa muutoshaasteista. Hale vastaa Kumuran markkinoinnista.

Kuulumisia

Ohjausryhmä on olemassa projektia varten

Millainen ohjausryhmän kokoonpanon tulisi olla? Mikä on ohjausryhmän puheenjohtajan rooli? Mikä on ohjausryhmän ja projektipäällikön suhde? Vastaukset näihin kysymyksiin ja vinkkejä jokaiseen kohtaan löydät tästä blogista.

Lue lisää